Tuesday 23 September 2014

SHAKLEE-PERNIAGAAN MLM: BAGAIMANA MEMILIH BISNES MLM TERBAIK

Faktor memilih MLM terbaik

 
Assalamualaikum
Haa dulu akak memang marah, memang tak suka dengan MLM. Bagi akak kan, MLM ni meniPu, orang atas goyang kaki, orang bawah pulun giler buat kerja. Yang bestnya masa mula-mula join Shaklee, akak langsung taktau Shaklee ni MLM. Nah hamek kau..dah kalau namanya recruit orang tu MLM la kan
 
Tapi cuba fikir balik, untuk dapatkan kerja. Apa-apa kerja pun, bukankah kita melalui fasa recruitment, dari tapisan awal sehinggalah berjaya ditemuduga. Faedah melalui recruitment MLM Shaklee membolehkan kita memilih siapa bos kita.

Kalau proses kerja biasa, kita boleh pilih organisasi sahaja. Contoh nak kerja dengan PETRONAS ke, Shell ke, Khazanah Nasional ke. Tapi lepas tu boleh korang pilih bos korang? haa dapat boss yang bossy acaner, nak resign, nak lari...haaa?
 
Dan yang paling penting, selain boleh pilih bos dalam Shaklee yang mungkin terdiri dari saudara mara, bff, kawan-kawan, kita juga boleh mengikuti cara mentor kita berbisnes. Oh ye, seronok la bila banyak downline tak payah kerja keras kan? haa yang itu tak betul. Sebab, kita tak boleh nak paksa orang bawah buat sales gile2. Karang kalau dia nyampah and boring, end up apa pun dia tak buat. Jadi dalam Shaklee ni konsepnya focus sales sendiri, guide downline kita. bagi tips, tunjuk dan ajar.

Skrang ni byk sgt MLM/Social Marketing/ Bisnes yang ada di Malaysia. Lepas tu kita tengok ada yang jenis "melompat" dari satu bisnes kepada bisnes yang lain. harini promote bisnes A, habis-habisan promote:
" inilah yang terbaik, saya tak pernah jumpa company mcm ni, bla bla bla"...
tup tup, lepas 3 bulan melompat ke bisnes B pula. lepas 2 bulan ke bisnes C pula. lepas 3 bulan ke bisnes D pula. ada kisahnya kemudia buruk2kan bisnes A, B, C pula.

Ramai antara kita join MLM for 1001 reasons. So kenali PUSH FACTOR anda terlebih dahulu. Daripada situ menentukan kejayaan kita. Dan bagaimana untuk memilih MLM yang baik. Dan di bawah ialah sebab PERLU MEILIH SHAKLEE

 

PEMILIHAN SHAKLEE SEBAGAI BISNES MLM

1- Company - strong foundation.

 
  • Make sure company with strong foundation, dah lama di pasaran. Shaklee,telah bermula hampir 60 tahun yang lalu apabila Dr. Forrest C. Shaklee, dengan falsafah kehidupannya Living in Harmony with Nature® telah mencetuskan gerakan yang berterusan untuk membantu ke arah kehidupan yang lebih bahagia dan lebih sihat
 

2- Product quality - repeat sales.

 
  • Mana mungkin product tidak berkualiti tahan lama? tahukah anda, Umur Vitalea? Tahun depan merupakan tahun ke-100 selepas vitalea (nama dulu vitalize mineral) ditemukan. ia merupakan vitamin pertama di dunia. 
  •  Shaklee menguji setiap bahan baharu untuk mengesan lebih 350 bahan cemar berbahaya.
  • Shaklee menjalankan lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan tertinggi sebolehnya.
  • Shaklee telah melaburkan lebih $250 juta dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan.
 

3- Marketing plan - proven, easy to make

 
  • Alhamdulillah, tiada unsur sembunyi, tiada sistem binary. terbukti bila mana ramai bukan ada anak (downline) yang potong rank upline, anak potong income upline.
  • dan ianya terbukti. di Malaysia, ada master yang dah 30 tahun dalam Shaklee dan smpai skrg beliau masih aktif dgn Bisnes Shaklee.
 

4- Mentor - provide guide n coach

 
  • kata pengarang buku Jutawan MLM Razzi Al Mansur, dalam MLM, DUPLICATE aje. TIRU aje. jika mentor berjaya, anda juga boleh berjaya mcm dia.
  • mentor sbg pemudah cara.
 

5- Success - u and effort.

 
  •  Selagi  bergantung dengan upline, selagi tu tak boleh success. point ke 4 tadi, mentor pemudah cara. mentor guide. mentor bagi 5% selebihnya diri sendiri. Bina organisasi sendiri, anda yg menulis di FB, anda yang tulis di blog, anda yang keep sharing dengan orang ramai, anda yang perlu buka buku, studi product, anda yang perlu tulis dan tampal target. mentor pemudah cara, penunjuk jalan, bagi peta.
 
Ya, apa lagi yang ditunggu-tunggu. Masih mencari? masih menanti? masih tak percaya? Masih ragu? Ya, silalah tingga di belakang ye. orang lain dah buat. Orang lain dah success. Kita asek dengki, menjuih bibir. Tanak macam tu ye.
 
BERSEDIA UNTUK BERUBAH!! HUBUNGI SAYA!! SAYA BANTU ANDA UNTUK BERJAYA BERSAMA-SAMA ORGANISASI KAMI!!
0126642332
fb: Cahaya Yangmaher

No comments:

Post a Comment