Friday 14 March 2014

Dengan IzinNya...Nutriferon Shaklee

Tatkala usaha mencari dan menyelamat yang kini masih diteruskan melewati hari ketujuh kehilangan pesawat MH370, jerebu makin teruk.

Indeks Pencemaran Udara di Lembah Klang sahaja mencecah 339. Bacaan yang tidak sihat. Sudah tentu bagi mereka yang ada sakit asma, lelah, keadaan ini sangatlah tidak sihat.

Anak-anak yang dihantar ke rumah pengasuh dan taska lagi kesian. Anak orang sakit berjangkit pulak kepada anak kita. Anak-anak CYM ni dh la jenis low imun. Kalau anak orang selsema anak CYM boleh jadi demam. Tapi sejak mengamalkan pemberian MEALSHAKE Shaklee dalam susu Daniel, kalau kena selsema cepat selsema dia hilang. Dan kalau kena selsema cepat-cepat CYM bagi NUTRIFERON. Mulanya rasa aduh mahalnya, demi anak pejam mata jela.

Sebenarnya lebih berbaloi, sebab setiap kali depa ni sakit, tak sah kalau tak pi KPJ Kajang Specialist Centre. Kena cop mohor kat Dr Asmunni, pakar kanak-kanak sana barula lega. Pi hari ni besok baik. Serasi betoi. Bayaran dia lebih kurang 120-200 bergantung kepada ubat dan prosedur yang dikenakan. Bayangkan kalau dua anak sakit serentak, berpanjangan dan kena p cop mohor dulu, aduyaaiii.

Kalau bagi Mealshake dan Nutriferon baru berapa belanja dia kan. Pastu tahan sebulan ke dua bulan. Ikut penggunaan la kan. Selalu CYM kata kat customer, kalau tak guna lagi tahan lama. Tetapi tentula tak berkesan. Pastu satgi dakwa-dakwi kata produk Shaklee xde pekdah,,Haihhh

Kajian selama 40 tahun bagi menghasilkan produk ini tau, bukan main tangkap muat buat je pastu claim kata bagus. Dikenali juga sebagai penggalak imunisasi (immune booster) ciptaan pakar imun, Dr Kojima dari Jepun. Membantu untuk:
  • Meningkatkan system tubuh badan
  • Menguatkan tindak balas daya imun
  • Membantu meningkatkan interferon dalam badan
Apakah isi kandungan Nutriferon...hmmm...sila semak!!!
  • Ekstrak biji labu (Cucurbita moschata)- mendorong pengeluaran interferon;
  • Biji Plantago (Plantage asiatica)-mengandungi bahan kimia yang dipanggil polisakarida yang diguna untuk merangsang sistem imun;
  • Bunga Safflower (Carthamus tinctorius) polisakarida-mendorong pembangunan makrofaj, sejenis sel darah putih;
  • Kuntuman bunga Japanese Honeysuckle (Lonicera japonica)- popular dalam perubatan Asia.
Pengalaman CYM:

  • Kalau baby batuk atau selsema, CYM akan campurkan dalam minuman CYM sebab masih breastfeeding. membantu selsema semakin baik dengan cepat. Daya tahan tubuh CYM dan baby bertambah baik. Uols bayangkanla end of December samapai awal Februari bermula dari husband admitted sampai masuk ICU, anak-anak main pas baton demam selang seminggu. Alhamdulillah ni je yang CYM amalkan.
  • Anak-anak main pas baton. Sorang demam sorang baik dan begitulah sampai digital thermometer tu pi shopping pun bawak. So klu tgk suhu dah naik cepat-cepat CYM masuk dalam minuman atau bagi dalam susu abang.
  • Abang iaitu Encik Danile Harith yang kini 5tahun++ sampai tak payah campur dalam susu dia, letak dalam air masak pun dia telan. Guna pendekatan psikologi, cakap kat dia ubat pandai...hehe..bukan bohong sunat tau. Pendekatan Psikologi namanya..hihi

Ish panjang lebar berjela..hmm okla sambung entri lain pasal Mealshake ye.. Dan ingatlah bahawa ini semua adalah sebagai usaha dan bukanlah makan la sat lagi dua jam sehat hingus tak meleleh demam baik. Ikhtiar untuk kesihatan anda dan keluarga,
 
Sila hubungi, call atau whatsapp ye 012 6642332.. saya rajin melayan anda...
 
Jangan lupa pakai

No comments:

Post a Comment